- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۶۱.۵ هکتار واحد گلخانه در آذربایجان غربی فعال است

Posted By admin On مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ @ ۱:۳۲ ب.ظ In اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه ای به مساحت ۶۱.۵ هکتار در استان وجود دارد.
امروز ۲۰ مردادماه جعفر وحدت در پنجمین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان با بیان اینکه در واحدهای گلخانه ای استان، ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و ۱۲۰۰نفر به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند، اظهارکرد: در سال جاری برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در استان است و با توجه به دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اجرای نهضت ۲۰۰۰ هکتاری گلخانه، اراضی منابع طبیعی مناسب احداث سایت های گلخانه‌ای برای سرمایه گذاری های کلان در این بخش شناسایی و در دست بررسی برای تامین زیر ساخت های لازم است.
وی با بیان اینکه انواع سبزی و صیفی به میزان بیش از ۱۰ هزار تن در این گلخانه ها تولید می شود، اضافه کرد: سالانه ۲۵۰ تن توت فرنگی، ۲۸ تن گیاه دارویی، ۱۰۰ تن میوه درختی، ۳.۳میلیون اصله نهال، ۲.۵میلیون شاخه گل، ۳.۲ میلیون گل و گیاه گلدانی، ۲۰ میلیون بوته نشاء سبزی و ۲ میلیون بوته نشاء گیاهان دارویی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.
وحدت اضافه کرد: در سطح ۱۶ شهرستان استان گلخانه وجود دارد که بیشترین تعداد گلخانه‌ها در شهرستان های ارومیه ، نقده ، خوی ، میاندوآب و مهاباد قرار دارد.
وی افزود: ۵ واحد گلخانه ای به مساحت ۱.۵۳ هکتار محصولات گواهی شده که دارای نشان حد مجاز آلاینده ها هستند ، در سطح شهرستان ارومیه و چالدران تولید می کنند.
وحدت تاکید کرد: در سال جاری برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه و سازه های فنی سبک و سایبان باغات در استان است، که اصلاح و تجهیز گلخانه ای یک هکتار، انتقال کشت از فضای باز سبزی و صیفی به گلخانه ۳ هکتار و برگزاری دوره های اموزشی و اطلاع رسانی نیز از برنامه های ابلاغی است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آورشد: ارزآوری مناسب و ایجاد اشتغال در زمینه گلخانه در استان‌ آذربایجان‌غربی که دارای مرزهای مشترک با کشورهای خارجی و نیز آب و هوای مطلوب برای کشاورزی و تولید اقتصادی است ، حایز اهمیت است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b6%db%b1-%db%b5-%d9%87%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%da%af%d9%84%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.