۶۱۸ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند

۶۱۸ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند

آراز آذربایجان– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی ۹ ماه گذشته سالجاری ۶۱۸ هزار و ۴۵۵ نفر در هتل ها و مهمانپذیرهای شهرهای مختلف استان اقامت داشته اند.
جلیل جباری از افزایش ۵۳ درصدی اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان خبر داد اظهار داشت: طی این مدت، مراکز اقامتی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو و مهاباد بیشترین پذیرش مسافر را داشته‌اند.
وی با اشاره به انجام دو هزار و ۶۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان طی این مدت افزود: طی ۹ ماه گذشته امسال دو هزار و ۶۲۴ مورد بازدید از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره کل و همچنین کارشناسان دیگر دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.
جباری ادامه داد: در این فرایند، تأسیسات گردشگری و خدماتی از قبیل: هتل‌ها، مهمانپدیرها، غذاخوری‌های بین راهی، پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های خدماتی – گردشگری، کمپینگ های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بازدید قرار گرفته و کیفیت و کمیت خدمات آنها به صورت مداوم ارزیابی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازدیدها و نظارت‌های دوره‌ای از اماکن و تأسیسات گردشگری استان به صورت محسوس و نامحسوس و در هر شرایط زمانی به صورت پیوسته ادامه دارد و هدف از آن حفظ استانداردهای لازم برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران است.
جباری با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹ موافقت اصولی و شش مجوز برای متقاضیان ایجاد تأسیسات گردشگری آذربایجان غربی صادر شده است افزود: حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها حدود ۴,۹۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که در صورت رسیدن به مرحله بهره برداری، برای ۱۵۳۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در این مدت شش مجوز ساخت تأسیسات گردشگری شامل: مرکز تفریحی، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری صادر شده است؛ حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها نیز حدود ۴۸۰ میلیارد ریال برآورد شده و برای ۸۷ نفر اشتغالزایی خواهد شد.
جباری از تدوین و ارسال ۱۵ پرونده میراث تاریخی غیرمنقول استان به وزارتخانه متبوع جهت ثبت در فهرست ملی خبر داد اضافه کرد: این پرونده‌ها مربوط به تپه‌ها و بناهای تاریخی شهرستان‌های ارومیه، بوکان، اشنویه، پیرانشهر و چالدران هستند که برای کارشناسی و دریافت مجوز ثبت، به دفتر اداره کل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.
وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ اثر تاریخی استان آذربایجان غربی در فهرست آثار غیرمنقول ملی به ثبت رسیده است گفت: همچنین هم اکنون تعداد ۹۰ بنا و محوطه تاریخی استان آذربایجان غربی ضوابط عرصه و حریم مصوب دارند که طی ماه جاری با تعیین عرصه و بنای سه اثر تاریخی قره کورپی ماکو، پل ممیند نقده و کلیسای هفتوان سلماس این تعداد به ۹۳ بنا رسید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 3