۶۰۵ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی ترانزیت شد

۶۰۵ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی ترانزیت شد

آراز آذربایجان- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۶۰۵ هزار و ۱۵۰ تن کالا از طریق گمرکات استان ترانزیت خارجی شده است.
توحید آذربد ارزش دلاری کالاهای ترانزیت شده خارجی از گمرکات استان را ۱.۷۱۷ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از نظر وزن ۳۳ درصد و از نظر دلاری نیز ۳۸ درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای استان با کشورهای همسایه ابتدای سال کاهش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تن به ارزش دلاری ۹۱۸ میلیون دلار ترانزیت خارجی مقصد و ۳۹۷ هزار و ۹۴۹ تن به ارزش ۷۹۸ میلیون دلار ترانزیت خارجی مبدا است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد، ادامه داد: سال گذشته مجموع ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجان غربی ۹۰۱ هزارو ۸۳۹ تن به ارزش ۲ هزار و ۷۸۷ میلیون دلار بود.
آذربد با اشاره به آمار ترانزیت داخلی از گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ تن با ارزش دلاری ۱۸۵ میلیون دلار ترانزیت داخلی از گمرکات استان صورت گرفته که از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۶۲ درصد کاهش داشته‌ایم.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص تردد مسافران ورودی و خروجی از گمرکات استان در این مدت زمان گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۱۳ هزار و ۹۵۶ نفر مسافر از گمرکات استان وارد و خارج شده‌اند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۷۵۷ مسافر ورودی و ۵۱ هزار و ۱۹۹ مسافر خروجی بوده است.
وی با بیان اینکه مجموع مسافران ورودی و خروجی در استان نسبت به پارسال ۹۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، اضافه کرد: میانگین تردد روزانه از گمرکات استان امسال ۶۳۳ نفر است که این تعداد پارسال ۱۵ هزار و ۷۱۶ نفر بود.
آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


5 − دو =