۶۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می شود

۶۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می شود

آراز آذربایجان – مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از تحویل ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سالجاری به آموزش و پرورش استان خبر داد.
طیب قاسمی با بیان اینکه هم اکنون استان به دو هزار و ۶۵۰ کلاس درس نیاز دارد، افزود: در این راستا امسال ۶۰۰ کلاس درس جدید که در حال احداث است که تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی در اجرای طرح” آجر به آجر”، ادامه داد: استان در بخش سرانه آموزشی جزو استان‌های محروم به شمار می‌رود و در حال حاضر جزو چهار استان آخر در لیست سرانه فضای آموزشی است، اجرای طرح «آجر به آجر» به عنوان یک چالش جدید می‌تواند سهم به سزایی در رفع مشکلات فضاهای آموزش استان داشته باشد.
قاسمی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان ۴.۰۵ متر مربع بوده که از سطح کشوری پایین‌تر است، گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ مترمربع است و باید سرعت احداث مدارس بیشتر شود تا این کمبود سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی جبران شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۴۴ همیار مدرسه ساز در استان، عنوان کرد: این رقم در سطح کشوری ۵۰۰ هزار نفر است که برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند جذب ۲۰ هزار خیر مدرسه ساز در استان هستیم.
قاسمی از دستگاه‌های اجرایی استان و نهادها درخواست همکاری هر چه بیشتر در این زمینه شد و گفت: ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه استان نیز در راستای تأمین اعتبار تبلیغات و فرهنگ سازی این طرح، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان را در تأمین اعتبارات یاری رساند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در ادامه اعلام کرد: در قالب این طرح، افرادی با بضاعت کم نیز می‌توانند در امر خیر مدرسه سازی، مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس را یاری رسانند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


× چهار = 32