۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای آذربایجان غربی جابجا شد

۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای آذربایجان غربی جابجا شد

آراز آذربایجان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در پنج ماهه گذشته سال جاری ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل جاده ای استان جابجا شده است.
ارسلان شکری با اشاره به حمل بالغ بر پنج میلیون و ۱۹۰ تن کالا در پنج ماهه گذشته سال جاری افزود: این مقدار در مدت زمان مشابه سال گذشته افزون بر ۵ میلیون و۶۰ هزار تن کالا بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد سفر انجام شده برای تناژ حمل شده کالا در استان نیز نزدیک به ۳۶۱ هزار سفر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که افزون بر ۳۵۷ هزار سفر بوده که رشد یک درصدی دارد.
شکری خاطرنشان کرد: با ایجاد فرصت جدید اشتغال برای ۷۱ نفر جهت رانندگی در بخش حمل و نقل باری در مرداد ماه سال جاری هم اکنون تعداد رانندگان فعال این بخش در استان به ۲۶ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.
وی گفت: تعداد ناوگان باری فعال استان نیز تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۱ هزار و ۶۴۲ دستگاه با عمر متوسط ۱۵.۵۸ سال است و در مرداد ماه امسال برای ۸۷ دستگاه ناوگان باری کارت هوشمند صادر شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در استان آذربایجان غربی در حوزه کالا گفت: استان دارای سهم ۴.۵ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بار کشور بوده و یکی از استان‌های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 2