۵۶ طرح گردشگری در آذربایجان غربی اجرا می شود

۵۶ طرح گردشگری در آذربایجان غربی اجرا می شود

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اجرای ۵۶ طرح گردشگری در استان خبر داد.
جلیل جباری با بیان اینکه این طرح ها با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری، توسعه تخت های اقامتی و تکمیل ظرفیت اقامتگاه ها ی مناطق گردشگری اجرایی می شود افزود: حجم سرمایه گذاری انجام گرفته در این طرح ها ۱۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال با ایجاد یک هزار و ۵۶۹ فرصت شغلی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ مورد طرح گردشگری بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها نیز ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و ۲۷ عنوان طرح نیز در سال ۹۷ اجرایی شده اند.
جباری از دایر بودن ۴۵ کارگاه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان خبر داد و عنوان کرد: این کارگاه از سال گذشته با مرمت ۱۱۰ بنای تاریخی در استان دایر شده اند و هم اکنون نیز عملیات مرمت و احیای این بناهای تاریخی ادامه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از مرمت ۱۰۰ مورد اشیا منقول تاریخی در استان نیز خبر داد و افزود: در سال گذشته ۷۴۱ مورد سرکشی به بناهای تاریخی داشته ایم که در این راسا ۱۴ نفر از حفاران غیرمجاز شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده اند.
جباری با اشاره به انجام ۲۰ عنوان کاوش های باستان شناسی در سطح استان گفت: تنها در کاوش های باستان شناسی تپه تاریخی حسنلو هشت شئی تاریخی کشف شده است که مطالعات باستان شناسی بر روی این اشیا ادامه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه محوری اقتصاد مقاومتی اقدام به توسعه زیرساخت های گردشگری در دو مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران کرده ایم.
وی از صدور ۱۵۲ موافقت اصولی در بخش گردشگری خبر داد و گفت: این طرح ها با حجم سرمایه گذاری اسمی ۵۹ هزار میلیارد ریال و ایجاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سطح استان اجرایی می شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


7 − پنج =