۵۶۰۰ کلاس درس آذربایجان غربی در انتظار تخریب و بازسازی

۵۶۰۰ کلاس درس آذربایجان غربی در انتظار تخریب و بازسازی

آرازآذربایجان-مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس درسی در این استان در انتظار تخریب و بازسازی دوباره هستند که به مرور و با تأمین بودجه این کار انجام می‌شود.
آیدین رحمانی، با اشاره به روند مقاوم سازی مدارس آذربایجان غربی اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح استان وجود دارد که دانش آموزان در آن‌ها مشغول به تحصیل بوده و تعداد کثیری از آن‌ها نیازمند بازبینی و مقاوم سازی هستند.
وی افزود: در این مدارس بیش از ۲۴ هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
رحمانی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ کلاس درس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند و با توجه به اعتباراتی که به این سازمان پرداخت می‌شود سعی بر آن است تا عمر سازه‌ای مدارس را کاهش داده تا شاهد کلاس‌های درس مقاومی در سطح استان باشیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان ۴/۰۵ متر مربع بوده که از سطح کشوری پایین‌تر است.
وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۱۸ مترمربع است و باید سرعت احداث مدارس بیشتر شود تا این کمبود سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی جبران شود.
رحمانی تأکید کرد: در ساخت مدارس نیز به هنر ایرانی اسلامی اهمیت داده می‌شود تا بتوان دانش را با هنر ناب ایرانی آشنا کرد و همچنین در بحث ساخت مدارس نقشه ها و الزامات خاصی مانند متراژ، تعداد کلاس و امثالهم وجود دارد که باید رعایت شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


2 + = هشت