- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۵۲ درصد سمن‌های فعال آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید شکل گرفته اند

Posted By admin On بهمن ۲۲, ۱۳۹۹ @ ۱:۳۸ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲ درصد سازمان‌های مردم نهاد این استان در طول هشت سال گذشته و دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.
سیدهادی طباطبایی روز چهارشنبه در جلسه اتاق فکر سازمان‌های مردم نهاد مهاباد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه و نگاه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد و تشکل مردمی داشته به طوری که رشد و تعداد این سازمان‌ها در این دوره قابل مقایسه با دوران دولت‌های قبلی نیست.
وی ادامه داد: افزایش تعداد این سازمان‌ها، ارتباط مستقیم با سرزندگی جامعه و همچنین مشارکت مردم در پدیده‌های اجتماعی دارد و تاکنون نیز این سازمان‌ها به صورت قابل قبولی نقش خود را ایفا کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مجوز فعالیت و همچنین تمدید مجوزهای موجود در این دولت با تسهیل گری خاصی انجام شده و روند دریافت مجوزها به کمتر از سه ماه رسیده است که نشان از توجه دولت به سازمان های مردم نهاد دارد.
طباطبایی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و نظام محسوب می‌شوند، گفت: فعالیت نهادهای مردمی در شیوع بیماری کرونا و کمک به مردم، سیل و زلزله در مناطق مختلف کشور نشان داد هر اندازه امور را به دست مردم و سازمان‌های مردمی بسپاریم، نتایج و بازخورد بهتری خواهیم گرفت.
وی اضافه کرد: از طرف استاندار آذربایجان غربی نیز در شورای اداری به تمامی مدیران تاکید شده که مسوولان وظیفه دارند نهایت همکاری را سازمان‌های مردم نهاد انجام دهند و آنها را به عنوان رقیب یا خارج از مجموعه خود نگاه نکنند.
فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های سازمان های مردم نهاد شهرستان در طول دوران مقابله با کرونا گفت: مسوولان ادارات شهرستان هم باید همیاری کامل را با این تشکل ها داشته و پاسخگوی آنها باشند.
عارف خدرلو با بیان اینکه فعالیت سمن ها در کشورهای توسعه یافته بسیار چشمگیر و قابل توجه است، اظهار داشت: نگاه به سازمان های مردم باید به صورت یاریگر و توان بازوی دولت باشد تا زمینه توسعه شهرستان فراهم شود.
در ادامه جلسه اعضای هر یک سازمان های مردم نهاد مهاباد در خصوص فعالیت، دریافت و تمدید مجوز بحث و گفت و گو کردند.
بش از ۶۰۰ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌غربی ثبت شده که از این تعداد ۴۲ سمن فعال در شهرستان مهاباد فعال هستند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b5%db%b2-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d8%b3%d9%85%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.