- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۵۱۳ کلاس آذربایجان غربی برای اسکان مهمانان فرهنگی تجهیز شد

Posted By admin On اسفند ۲۷, ۱۴۰۱ @ ۸:۲۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ستاد اسکان فرهنگیان در استان، ۵۱۳ کلاس را آماده پذیرش مهمانان فرهنگی نوروزی کرده است.
میرنجف غیبی افزود: این کلاس‌ها شامل ۱۹۱ اتاق ویژه و بقیه اتاق نوع الف است که در اتاق‌های ویژه تمامی امکانات اعم از تخت، تلویزیون، یخچال و سایر ملزومات وجود دارد ولی اتاق‌های نوع الف فاقد تخت هستند.
وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین میزان اتاق با ۲۸ مورد و ۱۵۸ تخت را داراست، اظهار کرد: فقط همکاران فرهنگی می‌توانند از این امکانات به صورت رزرو اینترنتی استفاده کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از ۲۶۰ اتاق تاکنون برای استفاده در تعطیلات نوروز در این استان رزرو شده که هزینه هر اتاق ویژه ۱۵۰ هزار تومان و اتاق‌های نوع الف ۱۰۰ هزار تومان در هر روز است.
غیبی اضافه کرد: در کنار این کلاس ها که در ۵۸ مدرسه آماده سازی شده است، باشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم هم در استان پذیرای میهمانان فرهنگی هستند.
وی یادآور شد: در ۱۱ شهر از جمله ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان، تکاب، سردشت، چایپاره، ماکو و شوط خانه معلم وجود دارد و در مجموع ۶۶۶ اتاق هم در این مجموعه‌ها برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده سازی شده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل گفت: پیش بینی می‌شود ضریب اقامتی تعطیلات نوروز در این استان ۲.۵ روز به ازای هر نفر باشد که تدارکات لازم برای موضوع انجام شده است.
آذربایجان غربی در سال‌های گذشته به علت شیوع بیماری کرونا در زمینه اسکان فعالیت چشمگیری نداشت ولی امسال زمینه پذیرش بهینه مهمانان و گردشگران فرهنگی در استان فراهم شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b5%db%b1%db%b3-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%87%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.