۵۰۰ هزار نهال درهفته منابع طبیعی در آذربایجان غربی توزیع می شود

۵۰۰ هزار نهال درهفته منابع طبیعی در آذربایجان غربی توزیع می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در هفته منابع طبیعی امسال ۵۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان توزیع خواهد شد.
وهاب زاده در اولین جلسه شورای هماهنگی هفته منابع طبیعی سال ۹۶ با اشاره به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ منابع طبیعی اظهارکرد: در سال جاری همانند سالهای گذشته تلاش داریم مشارکت عمومی برای نهال کاری و ترویج فرهنگ منابع طبیعی بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.
وی افزود: در هفته منابع طبیعی سال جاری نزدیک به ۵۰۰ هزار اصله نهال توزیع می شود که امید می رود مردم در این سنت حسنه پیامبر گرامی (ص) یعنی کاشت نهال حضور جدی و مثمر داشته باشند.
وهاب زاده ادامه داد: نهال های موجود اغلب از گونه های جنگلی و نهال گلدانی و تعداد محدودی نیزازگونه های مثمر همچون فندق، سماق خواهد بود البته هنوزاز نظر تعداد گونه های مثمر و غیر مثمرقطعا” تعداد آن مشخص نبوده و امیدواریم با پی گیریهای اعتباری، گونه های مثمر نیز تعداد شان افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از چالشهای مهم در اجرای هفته منابع طبیعی نبود اعتبارات کافی در این بخش است که امیدواریم مسئولان عالی سازمان جنگل ها به این مهم توجه بیش از پیش داشته باشند چراکه اعتبارات مکفی و حداقلی می تواند اجرای مراسمات را در این هفته پر رنگتر سازد.
هفته منابع طبیعی همه ساله از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه می یابد در این هفته برنامه های متنوعی در امر درختکاری برگزار می شود.
منبع: مهر

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 7 =