۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

آراز آذربایجان، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌های بازآفرینی شهری در این استان در حال اجرا است.
سید محسن حمزه‌لو افزود: طرح‌های بازآفرینی شهری از جمله ساخت مدرسه، مراکز درمانی، خدماتی و تجاری جهت ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان اجرا می‌شود.
وی با اعلام اینکه چهار طرح احداث مدرسه ١٢ کلاسه در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: همچنین هفت طرح احداث مدرسه ١٢ کلاسه برای افزایش کیفیت زندگی مردم در سایت‌های مسکن مهر در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: احداث خانه سلامت و زمین چمن از دیگر برنامه‌های بازآفرینی شهری در این استان است.
حمزه‌لو اضافه کرد: سال گذشته نیز اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی انجام شده است.
وی یادآور شد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که جهت توسعه استانداردهای شهری تعیین و اجرا شده است.
اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


3 × هفت =