۴ شهر نارنجی و ۵ شهر آبی، سهم آذربایجان غربی از نقشه کرونایی/ ارومیه زرد است

۴ شهر نارنجی و ۵ شهر آبی، سهم آذربایجان غربی از نقشه کرونایی/ ارومیه زرد است

آرازآذربایجان، رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در حالیکه هفته گذشته تنها یک شهر در استان نارنجی بود اما بر اساس آخرین برآوردها، چهار شهر استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند که این امر نگران کننده است.
علی افشانی افزود: در حال حاضر شهرستان های خوی، پلدشت و چالدران در شمال و شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین پنج شهرستان بوکان، سردشت، مهاباد و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و سلماس در شمال استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه ارومیه، همچنان در وضعیت زرد است، خاطرنشان کرد: همچنین شهرستان های چایپاره، ماکو، شوط در شمال استان و اشنویه، نقده، تکاب و میاندوآب در جنوب استان وضعیت زرد کرونایی دارند که امیدواریم به سمت نارنجی و قرمز حرکت نکنند.
افشانی یادآور شد: طبق برآورها وضع شهرستان های چالدران، پلدشت و شاهین دژ نسبت به هفته گذشته بدتر و سلماس نسبت به هفته پیش بهتر شده و دیگر شهرستان ها تغییر وضعیتی نداشته اند.
وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد جامعه در این وضعیت ضروری است که امیدواریم با اهتمام شهروندان، از وضعیت نارنجی و زرد به سمت آبی حرکت کنیم.
آذربایجان غربی از اواسط اسفند امسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


7 + = دوازده