۴۶۹ میلیارد ریال سهام هفته آخر سال گذشته در بورس آذربایجان‌غربی معامله شد

۴۶۹ میلیارد ریال سهام هفته آخر سال گذشته در بورس آذربایجان‌غربی معامله شد

آرازآذربایجان،مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله ۸۱ میلیون و ۲۱۴ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در این استان طی هفته منتهی به ۲۸ اسفند، گفت: ارزش معامله‌های انجام شده در این مدت به ۴۶۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال رسید.
وحید جوادی اظهار کرد: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی هفته پایانی اسفندماه با ۱۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد افزایش به یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۴۵۷ واحد رسید.
وی با اشاره به اینکه طی همین مدت بازار فرابورس نیز افزایش یک هزار و ۳۱۰ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز تا پایان هفته آخر سال ۱۴۰۱ به ۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسیده بود.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی هفته آخر اسفند در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم بیش از ۱۲۲ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، ادامه داد: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری «توانا» بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۶ درصد به خود اختصاص داد.
جوادی اضافه کرد: در این مدت، سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس با ۱۱ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.
بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = هفتاد دو