مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

۴۰ باب زائرسرای آذربایجان‌غربی مهیای اسکان مسافران نوروزی شد

۴۰ باب زائرسرای آذربایجان‌غربی مهیای اسکان مسافران نوروزی شد

آرازآذربایجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال در قالب طرح آرامش بهاری ۴۰ باب زائرسرای آذربایجان غربی مهیای اسکان مسافران نوروزی شده است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر جوانبخت ، اظهار داشت: امسال در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در ۲۵ بقعه آذربایجان غربی برگزار می‌شود
وی تصریح کرد: این طرح با هدف خدمات رسانی به زائران نوروزی اماکن مقدسه آذربایجان غربی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
جوانبخت تصریح کرد: امسال در لحظه تحویل سال، مراسم عزاداری روز شهادت امام هادی (ع) نیز در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار شده و علاوه بر آن برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون بومی و اعزامی نیز در قالب طرح آرامش بهاری به اجر در خواهد آمد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در تعطیلات نوروز ۲۷ مبلغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب خیمه‌های معرفت پاسخگوی شبهات دینی مردم بوده و همزمان سنت وقف را نیز ترویج خواهند کرد.
وی افزود: امسال در قالب طرح آرامش بهاری ۴۰ باب زائرسرای آذربایجان غربی مهیای اسکان مسافران نوروزی شده است.
جوانبخت گفت: امسال ۳۰ باب زائرسرا با ظرفیت ۱۸۰ نفر در تکیه حضرت ابوالفضل شهرستان چایپاره مهیای مسافران نوروزی شده است.
وی افزود: ۷ باب زائرسرا نیز با ظرفیت ۷۰ نفر در امامزاده محمد و ابراهیم (ع) ارومیه و ۳ زائرسرا با ظرفیت ۳۰ نفر در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه برای اسکان زائران نوروزی پیش بینی شده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در این استان ۶ هزار ئ ۳۷۴ موقوفه با ۳۶ هزار و ۶۲۳ رقبه وجود دارد که مساحتی افزون بر ۳۰۱ میلیون متر مربع را شامل می‌شود که ۱۶ هزار و ۵۸۵ رقبه آن مسکونی و مابقی کشاورزی، تجاری و مذهبی هستند.
جوانبخت از عزم جدی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برای سند دار کردن موقوفات خبر داد و افزود: در ۸۵ سال گذشته فقط ۶۰۰۰ موقوفه استان سند داشت اما در دوره اخیر ۳۰۰۰ موقوفه سند دار شده و برنامه سند دار کردن ۱۴ هزار موقوفه در برنامه سال آینده اوقاف استان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


5 − یک =