- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۳.۹ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کردند

Posted By admin On شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۱۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی استان بازدید کردند.
جلیل جباری با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و گردشگرپذیر بودن استان در تابستان افزود: امسال به دلیل آب و هوای مناسب و بارش‌های بهاره پرآب شدن دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های استان شاهد افزایش حضور گردشگر در استان بودیم.
وی از افزایش ۲۲ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از تعداد گردشگران استان ۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی از جمله هتل، میهمان پذیر و… اقامت داشتند.
جباری ضریب اشغال تخت‌ها در مراکز اقامتی استان را طی سال جاری ۴۸.۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی تعداد تخت‌های اقامتی از جمله هتل‌ها و مهمان پذیرها در استان را پنج هزار و ۱۶۰ تخت در قالب دو هزار ۲۲۰ اتاق اقامتی ذکر کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴۴ هتل و ۴۸ مهمان پذیر در سطح استان وجود دارد.
وی تعداد واحدهای بوم گردی در استان را ۲۲ واحد اعلام کرد و افزود: امسال تعداد واحدهای بوم گردی استان به ۳۶ واحد می‌رسد و امسال نیز تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این واحدها اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران به استان و طبق بازدیدهای به عمل آمده از تأسیسات اقامتی در استان با کمبود مکان برای اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی مواجه هستیم.
وی از ثبت اثر طبیعی چشمه دوه اوچان میاندوآب آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی طبیعی خبر داد و گفت: با ثبت این اثر در فهرست آثار طبیعی ملی تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست ملی کشور به ۱۰ مورد رسید.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b3-%db%b9-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%a7%d8%b0%d8%a8%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.