- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۳ نمایشگاه محصولات بانوان آذربایجان غربی در خارج کشور دایر می شود

Posted By admin On دی ۲۷, ۱۳۹۶ @ ۱۰:۰۴ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از دایر شدن سه نمایشگاه محصولات بانوان استان در خارج کشور خبر داد.
شهلا تاجفر در آیین تجلیل از بانوان کارآفرین پیرانشهر با بیان این خبر اظهارداشت: این نمایشگاه ها با هدف حمایت و بازاریابی از تولیدات و محصولات بانوان سال آینده در خارج از کشور دایر می شود.
وی با تاکید بر ایجاد کارگاه های مهارتی بانوان در استان عنوان کرد: دایر کردن بازارچه فروش محصولات بانوان با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین و احداث پارک بانوان در دستور کار قرار دارد.
تاجفر در ادامه به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۵۰ نوع برنامه پیشنهادی از ادارات مختلف برای برگزاری در دهه فجر امسال اخذ شده است.
تاجفر اجرای طرح ساختار قامتی و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی (طرح سنجاب)، برگزاری نمایشگاه کتاب با برجسته سازی موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری نشست حقوق شهروندی، ایجاد صندوق های خرد زنان عشایری و افتتاح مدرسه ویژه زنان زندانی را از جمله برنامه های دهه فجر امسال عنوان کرد.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی همچنین گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر برای اولین بار کانون زنان عشایر در سطح کشور در آذربایجان غربی افتتاح می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در ادامه اظهارداشت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور تدوین می شود.
تاجفر گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با رویکرد توانمندسازی در چهار بعد دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آنها، ارائه راهکار و معرفی شاخص ها تدوین می شود.
وی با اشاره به اینکه دو هزار زن کارآفرین و ۳۱ بانوی کارآفرین ملی در سطح این استان وجود دارد، اضافه کرد: این بانوان نیز باید مورد حمیات قرار گیرند تا زمینه توسعه اشتغال به ویژه در بین بانوان و دختران فراهم شود.
در پایان این مراسم از بانوان فرهیخته و کارآفرین پیرانشهر تجلیل شد.
منبع: مهر


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b3-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.