۳ موزه تخصصی در ارومیه راه‌اندازی می‌شود‌

۳ موزه تخصصی در ارومیه راه‌اندازی می‌شود‌

آرازآذربایجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی از راه‌اندازی ۳ موزه تخصصی در ارومیه تا پایان سال خبر داد.
جلیل جباری ، با اشاره به چگونگی راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در این شهر اظهار داشت: به‌تازگی جلسه‌ای با مدیر امور شعب بانک مسکن آذربایجان غربی برگزار شده و طی آن نحوه راه‌اندازی نخستین موزه بانک آذربایجان غربی در محل خانه اربابی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا انتهای سال جاری سه موزه تخصصی با مشارکت دستگاه‌های دیگر افتتاح می‌شود که موزه بانک از جمله این سه موزه است.
جباری گفت: تاکنون همکاری و تعامل خوبی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی و بانک مسکن استان وجود داشته و منجر به پیشرفت روند مرمت خانه اربابی در باغ سیاوش شده است.
مدیرکل میراث، فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: در ادامه مرمت و راه‌اندازی موزه بانک در ارومیه باز هم بانک مسکن استان حاضر به ادامه همکاری است بنابراین می‌توان به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر آن امیدوار بود.
جباری گفت: مقرر شده هزینه موارد باقی مانده از کار مرمت این بنا احصا شده و به طرح محتوایی موزه بانک مسکن توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تهیه شود تا ضمن شکل تاریخی خانه اربابی به راه اندازی موزه تخصصی اقدام شود.
وی گفت: اداره کل میراث، فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصمیم دارد تا انتهای سال کار راه‌اندازی موزه مدرسه را در ساختمان قدیمی مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه با همکاری آموزش‌وپرورش استان و کار راه‌اندازی موزه طب را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به اتمام برساند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


3 + نُه =