۳ شبکه جاسوسی در آذربایجان غربی منهدم شد

۳ شبکه جاسوسی در آذربایجان غربی منهدم شد

آراز آذربایجان- مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: سه شبکه جاسوسی در مدت ۵۸ روز در این استان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی چهارشنبه شب در پنجمین نشست با اصحاب رسانه در ارومیه اظهار کرد: امنیت مردم خط قرمز سربازان گمنام امام زمان (عج) است که در همین راستا و طی رصد شبانه روزی صورت گرفته در ۵۸ روز گذشته اعضای سه شبکه جاسوسی که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ناامن کردن ایران وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شدند.
وی ادامه داد: همچنین سه تیم تروریستی داعش و سَلَفی نیز که برای خرابکاری وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شناسایی و منهدم شدند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در ۵۸ روز گذشته بیش از ۳۸ تن مواد پیش‌ساز مخدر کشف و باند قاچاق ۳۶ هزار گوشی موبایل توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) متلاشی شده است.
وی همچنین با تشریح عملکرد ۵۸ روز گذشته این اداره کل گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) محموله جوجه‌های یک روزه و یک انبار داروی خارجی شناسایی و توقیف شد.
انهدام بزرگترین باند قاچاق موبایل در شمال غرب کشور
وی، با اعلام آمار ۵۸ روزه از انهدام بزرگترین شبکه قاچاق موبایل در شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در همین راستا ۳۶ هزار گوشی کشف و پرونده‌ای به ارزش هفت هزار میلیارد تشکیل دادند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی همچنین به جلوگیری از یک هزار هکتار زمین خواری در استان طی امسال اشاره کرد و گفت: جلوگیری از این مقدار زمین خواری برابر با جلوگیری از غارت یک شهر کوچک است.
وی از کشف ۱۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن، ۱۰۰ حبوبات، ۱۰۰ تن آرد و ۴۴ هزار لیتر روغن موتور در کمتر از ۲ ماه در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: طی این محموله سوخت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان کشف و یک هزار میلیارد ریال نیز ارز قاچاق کشف و ضبط شد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند در ۵۷ روز گذشته ۳۸ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط کنند، افزود: طی این مدت یک ضربه نیز به بدنه باند قاچاق اسلحه وارد و در همین راستا ۴۰۰ قبضه اسلحه کشف شد.
برخورد با اراذل و اوباش ادامه دارد
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه نباید هیچ تردیدی در برخورد با مخلان امنیت و آرامش جامعه قائل شد، گفت: تهدید امنیتی فقط برون مرزی نیست، به طور قاطع اعلام می‌کنم که اجازه نفس کشیدن راحت اراذل اوباش و تهدید کنندگان آرامش مردم را نخواهیم داد، برخورد با اراذل اوباش توسط همکاران من فقط دست‌گرمی کوچک برای حفظ امنیت در جامعه است.
وی با بیان اینکه برخورد با اراذل اوباش در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و به زودی اخبار جدیدی در این راستا منتشر خواهد شد گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲۸ نفر به عنوان سردسته اراذل در آذربایجان غربی دستگیر کردند و همچنین در این راستا ۲ نفر از اوباش در ارومیه و ۲ نفر در خوی به دلیل عدم تسلیم در مقابل حکم قانون و در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) کشته شدند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دستگیری راه علاج و هنر نیست بلکه آخرین چاره است و در دستگیری‌ها آبروی شخص و خانواده‌ها اهمیت فراوانی دارد و باید در نظر گرفته شود ولی راه مبارزه با فساد همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو با تاکید بر فعالیت رسانه‌ها در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد: مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی در حمایت از لیست‌های انتخاباتی اختیار تام دارند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در ادامه این نشست صمیمی با اشاره به موضوع انتخابات و گلایه برخی از رسانه‌ها از حراست ادارات افزود: کارمندان می‌توانند در خارج از وقت اداری، فعالیت انتخاباتی داشته باشند و حراست ادارات اجازه برخورد ندارند.
پرونده شهرداری ارومیه مختومه نشده و در حال رسیدگی است
وی در خصوص پرونده شهردار ارومیه افزود: پرونده مجموعه شهرداری ارومیه مختومه نشده است و فعلاً باز است و احتمال رد صلاحیت برخی اعضای فعلی شورای شهر پس از رسیدگی به پرونده قضائی وجود دارد.
مدیرکل اطلاعات گفت: پرونده ایشان از طرف مجموعه ما به پایان رسیده شده و شایعاتی مبنی بر وجود قتل در پرونده دستگاه اطلاعاتی کذب محض است فقط جزئیات پرونده مجموعه شهرداری نیز در حال بررسی هست.
وی با درخواست حفظ استقلال رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها باید بخشی از راه‌حل رفع مشکلات باشند و مردم را به بلوغ برسانند نه اینکه خود به بخشی از مشکلات تبدیل شده و خامی کنند و همچنین رسانه‌ها باید نقش پادزهر را در ایام انتخابات داشته و از ورود به موضوعات قومی پرهیز کنند.
وی با اشاره به خبر سفر احتمالی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی و حضور در مقبره حجت‌الاسلام حسنی گفت: حسنی تاج آذربایجان بوده و ما به خاطر نام ایشان به گذشته استان می‌بالیم، لذا اجازه نمی‌دهیم در شرایط کرونایی که تجمعات ممنوع است و تبلیغات آغاز نشده است، افرادی از نام حجت‌الاسلام حسنی و حتی دیگر بزرگان و شخصیت‌های استان سوءاستفاده کنند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در خصوص انتقادات انجام شده از سوی انبوه سازان به طرح تفصیلی شهر ارومیه نیز گفت: طی جلسه‌ای که روزهای اخیر با وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی و با حضور شهردار ارومیه و جمعی از مدیران مربوطه داشتیم مقرر شد اصلاح طرح تفصیلی ارومیه در اولویت اجرا قرار گیرد.
در این نشست که نماینده اکثر رسانه‌های استان حضور داشتند، خبرنگاران به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در زمینه‌های مختلف از جمله عملکرد اداره کل اطلاعات و مشکلات مختلف جامعه و انتخابات و… پرداختند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه


− پنج = 1