۳ دستگاه اشتغال آزمایشی فارغ‌التحصیلان بیکار در آذربایجان غربی را عهده‌دار شدند

۳ دستگاه اشتغال آزمایشی فارغ‌التحصیلان بیکار در آذربایجان غربی را عهده‌دار شدند

آرازآذربایجان-مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: با همکاری این سازمان و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ‌و پس از دوره‌های کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آذربایجان غربی به‌کارگیری می‌شوند.
محسن مددی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی برای ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار کرد: این دو سازمان به همراه اداره کل تأمین اجتماعی استان برای ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل که شرایط خاصی دارند درصدد برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین کارورزی همراه با حقوق در شرکت‌های تولیدی یا کارخانجات هستند.
وی افزود: این افراد به مدت ۳ تا ۶ ماه در واحد صنفی مشغول به‌کار خواهند بود و در این مدت یک سوم از حقوق طبق قانون کار را دریافت خواهند کرد و در صورت رضایت کارفرما و کسب استعداد لازم در آن مکان به شغل خود ادامه خواهند داد و این افراد بیمه نیز خواهند شد.
مددی با اشاره به مبلغ کم حقوق دانشجویان فارغ‌التحصیلی که به کارورزی خواهند رفت گفت: با توجه به زمانی که خواهد گذشت و این افراد در خانه بیکار خواهند نشست بازهم بهتر است که یک کار را یاد بگیرند و اگر تلاش بیشتری نشان دهند و در امتحانی که برگزار خواهد شد بتوانند با موفقیت عبور کنند صاحب شغل خواهند شد.
مدیر‌کل آموزش فنی حرفه‌ای استان آذربایجان غربی اظهار کرد: دولت حقوق کسانی را که در کارخانجات یا واحدهای تولیدی مشغول به کار خواهند شد را پرداخت می‌کند و اعتبار لازم برای این طرح نیز مصوب شده است.
وی با اشاره به سهمیه‌ای که می‌توانند در این طرح شرکت کنند افزود: ۱۵۰ هزار نفر برای این طرح در نظر گرفته‌شده است که بتوانند در واحدهای تولیدی مشغول به‌کار شوند و در این راستا سهمیه‌بندی استانی وجود ندارد و از هر استان ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت کلی ادامه خواهد داشت.
مددی گفت: یک بسته آموزشی ۸۰ تا ۱۲۰ ساعته طراحی‌شده است و متقاضیان باید این دوره آموزشی را به اتمام برسانند و بعد کسب مهارت لازم، تا ۲ سال تحت حمایت بیمه‌ای از طرف دولت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


8 + پنج =