۳۸۲ میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت شد

۳۸۲ میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت شد

آراز آذربایجان- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال از مطالبه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه و خوی از این نهاد پرداخت شد.
نادر نانبخش افزود: ۳۴۹ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال از این میزان به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و ۳۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال نیز به دانشگاه علوم پزشکی خوی پرداخت شد.
وی بیان کرد: این مبالغ مربوط به اسناد خردادماه ۱۳۹۸ بوده و بقیه مطالبه‌های مراکز طرف قرارداد استان نیز طی ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: مطالبه داروخانه‌ها نیز تا خردادماه پرداخت شده و مطالبه‌های موسسه‌های دولتی دانشگاهی نیز تا همین مقطع زمانی تسویه شده است.
وی بیان کرد: این سازمان طی سال جاری برنامه پرداخت‌های خود را نظیر سال گذشته به نحوی تدوین کرده که بودجه هر سال را برای هزینه‌های آن سال صرف کند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مطالبات اسناد تیرماه در صورت وصول اعتبار به حساب موسسه‌های طرف قرارداد واریز می‌شود.
نانبخش اعلام کرد: این اداره‌کل تنها از بابت اسناد ۲ ماه پایانی سال گذشته دارای بدهی معوقه می‌باشد که به محض وصول اعتبارات ترمیمی، این مبالغ نیز به حساب موسسه‌ها واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: تمامی اعتبارات سال جاری صرف هزینه‌های تحقق یافته امسال خواهد شد و مطالبات سال گذشته از این محل پرداخت نمی‌شود.
وی بیان کرد: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تأخیر در پرداختی‌های وجود بازه سه ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک پرداختی است.
وی اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه مؤسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.
وی اضافه کرد: خرید راهبردی خدمات از برنامه‌های مهم این اداره‌کل بوده و کیفی‌سازی ارائه خدمات در اولویت اجرای این طرح است.
اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه


8 + چهار =