۳۵۰۰ خودرو از مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی برگشت داده شد

۳۵۰۰ خودرو از مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی برگشت داده شد

آراز آذربایجان- رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون سه هزار و ۵۰۰ خودرو بومی و غیربومی از مبادی ورودی و خروجی استان برگشت داده شد.
سرهنگ کمال حسین زاده با اشاره به ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی آذربایجان غربی افزود: یک هزار و ۳۵۰ دستگاه خودرو از ابتدای آغاز طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در استان تاکنون جریمه و اعمال قانون شده است.
وی با بیان اینکه همچنین این مدت به چهار هزار خودرو بومی و غیر بومی تذکر لسانی داده شده است، ادامه داد: همچنین میزان تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ درصد رشد یافته است.
سرهنگ حسین‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۲ درصد کاهش یافته بود، اظهار داشت: همچنین طی این مدت آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز ۲۹ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: طی ۱۲ ماه سال ۹۹، میزان خسارات ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد و همچنین ۲۰ درصد میزان مجروحان ناشی از تصادفات کاهش یافت.
حسین‌زاده به پر تصادف‌ترین محورهای مواصلاتی استان نیز اشاره کرد و گفت: محور ارومیه به سلماس، محور میاندوآب به بوکان و همچنین محور مواصلاتی ارومیه به اشنویه از محورهای پرخطر در استان هستند.
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی عامل انسانی را از عوامل تصادفات دانست و تاکید کرد: بی‌احتیاطی، عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه، عوامل انسانی مانند نبستن کمربند و صحبت با گوشی همراه از جمله مواردی است که تصادفات جاده‌ای را تشدید می‌کند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


سه − = 1