۳۴ فقره پروانه اکتشاف معادن در آذربایجان غربی صادر شد

۳۴ فقره پروانه اکتشاف معادن در آذربایجان غربی صادر شد

آرازآذربایجان – معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۳۴ فقره پروانه اکتشاف در زمیه صادرات مواد معدنی طی نیمه نخست امسال در استان خبر داد.
پریسا عابدپور با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با سال گذشته تغییری ندارد افزود: همچنین در این مدت ۱۱ فقره گواهی کشف صدور مواد معدنی در استان نیز صادر شده است که سرمایه گذاری این تعداد گواهی کشف ۱۷ هزار و ۴۴۹ میلیون ریال است.
وی از صدور ۲۲ فقره پروانه بهره برداری معدنی در زمینه صادرات نیز خبر داد و گفت: این تعداد پروانهزمینه اشتغال ۱۸۶ نفر در استان را طی نیمه نخست سالجاری فراهم کرده است.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ذخیره قطعی پروانه های بهره برداری صادره را ۱۴ هزار و ۷۷۹ تن عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت استخراج این تعداد نیز ۴۵ هزار و ۸۳۰ تن برآورد شده است.
عابدپور میزان سرمایه گذاری ناشی از صدور پروانه های بهره برداری معادن در زمینه صادرات را ۱۹۰ هزار و ۱۳۹ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طی نیمه نخست امسال همچنین ۲۱۱ فقره پروانه اکتشاف معدن در استان صادر شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون ۴۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت می باشند.
عابد پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شداند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


1 × = نُه