- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۳۱۵ هزار نفر توسط ارتش در شمالغرب کشور غربالگری شدند

Posted By admin On اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۳۸ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان– فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از غربالگری سلامت ۳۱۵ هزار نفر توسط ارتش در مسیرورودی و خروجی شهرهای این منطقه خبر داد.
سرتیپ دوم علی حاجیلو دوشنبه شب در نشست هم اندیشی فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی با اشاره به اقدامات ارتش در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در شهرهای شمال غرب کشور افزود: در این راستا با شیوع این بیماری ۱۷ پایگاه و ۶۰ ایستگاه ضدعفونی، پایش و کنترل ویروس در شهرهای این منطقه راه اندازی کرده است.
وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور برای مقابله با ویروس کرونا در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک امام خامنه ای در سه محور ضدعفونی و گند زدایی معابر شهری و روستایی، استقرار در ورودی شهرها و ایجاد ایستگاههای پایش و کنترل و ایجاد استراحت گاه‌های بهبود یافتگان کرونا فعالیت کرد.
امیر حاجیلو با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در قالب ضد عفونی و گند زدایی معابر شهری و روستایی تاکنون در ۸۰ مرحله در منطقه شمال غرب کشور اقدام به عملیات شبانه روزی کرده است ادامه داد: تاکنون ۳۱۵ هزار نفر در مسیرهای ورودی و خروجی شهرهای این منطقه غربالگری شده و تاکنون ۵۶۹ نفر با علائم مثبت شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا ایجاد ایستگاههای کنترل و پایش و ضدعفونی در ورودی شهرها را از امیر حاجیلو ایجاد نقاهتگاه و استرحت گاه برای بهبود یافتگان از ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان شمال غرب کشور را از مهمترین اقدامات ارتش در کمک به حوزه درمان دانست و افزود: ظرفیت این استراحتگاه‌ها بیش از ۸۵۰ تخت برای ارائه خدمات به بهبود یافتگان است که در اختیار حوزه بهداشت و درمان استان‌ها ی شمال غرب کشور قرار گرفته است.
امیر حاجیلو افزود: پزشکان متخصص نیروی زمینی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و یگان‌های بهداشت و درمان و گردان‌های جنگ نوین، همچنان‌که در بلایای طبیعی همراه و غمخوار مردم عزیز ایران بودند و به مثل کلام رهبری، نیروهای ارتش فدایی ملت هستند، در این برهه از زمان نیز با تمام امکانات در مبارزه و پشتیبانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در صف اول مبارزه ایستاده‌اند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b3%db%b1%db%b5-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%ba/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.