- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۳۰ درصد واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم‌سازی شد

Posted By admin On فروردین ۱۸, ۱۴۰۰ @ ۳:۰۲ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان تاکنون ۳۰ درصد مقام سازی شده است.
محمود بدلی اظهار داشت: سهم این استان از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور که با اعطای تسهیلات بانکی مقاوم سازی خواهد شد، ۱۴ هزار واحد است.
وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هر واحد اعطا می‌شود، افزود: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و با مدت بازپرداخت ۱۵ ساله به متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه تاکنون در آذربایجان غربی ۱۰۵ هزار واحد واجد شرایط شناسایی شده ‌است، گفت: از این تعداد ۱۰۴ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده و بیش از ۹۵ هزار نفر با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده و کار ساخت واحدها را شروع کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه از این تعداد، مقاوم سازی ۸۷ هزار واحد روستایی به پایان رسیده، اظهار داشت: علاوه بر مقاوم سازی ۳۰ درصد واحدهای روستایی در این استان با استفاده از تسهیلات بانکی، پنج تا ۶ درصد هم با هزینه شخصی از سوی مردم با رعایت مسایل فنی مقاوم سازی شده است.
بدلی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد و این زمانی محقق می‎ شود که مردم همکاری کرده و شرایط پرداخت تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان تسهیل شود.
وی با بیان اینکه روستاییان می‌توانند برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند گفت: مهندسان مشاور بنیاد مسکن استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این تعداد دفتر فنی، ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.
بدلی، با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b3%db%b0-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.