۳۰۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

۳۰۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

آرازآذربایجان- سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کالاهای قاچاق به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال در مرزهای این استان کشف و ضبط شده‌است.
سرهنگ فردین پیری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۳۵ میلیارد ریال بود که امسال ۳۰ درصد کمتر شده است.
وی اضافه کرد: امسال همچنین کاهش ۶۴ درصدی کشف احشام، کاهش ۱۲ درصدی کشف سوخت، افزایش ۳۸۲ درصدی و ۱۰۰ درصدی در کشف طلا و ارز را در مرزهای استان شاهد بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین طی امسال ۳۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف ضبط شد که این رقم در سال گذشته ۱۹۸ کیلوگرم بود.
وی اظهار داست: با این آمار در بخش کشف مواد مخدر رشد ۸۴ درصدی را شاهد بوده‌ایم.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طی امسال ۲۸ متهم در رابطه با مواد مخدر دستگیر و ۱۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.
سرهنگ پیری اضافه کرد: با این آمار در بخش دستگیری متهمان ۶۴ درصد افزایش و در بخش توقیف خودرو نیز ۱۲۰ درصد افزایش کشف را داشتیم.
وی بیان کرد: با تلاش مأموران مرزبانی و استفاده از فناوری به روز توسط این نیرو، همه خلاهای مرزی پوشش داده شده است و تمامی مرزها به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شود.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


9 + = چهارده