۳نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به آنفلوانزا فوت کردند

۳نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به آنفلوانزا فوت کردند

آرازآذربایجان – معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از فوت سه شهروند اهل این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رسول انتظارمهدی در گفتگوی خبری افزود: این بیماری سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت استان و کشور را مبتلا می سازد و همین امر نشان دهنده همه گیر بودن این بیماری است.
وی بدون اعلام جزئیاتی از شهرهای محل سکونت، جنسیت و سن این فوت شدگان اضافه کرد: در منطقه مدیترانه شرقی از جمله کشور ما این بیماری ۴ تا ۶ هفته زودتر شروع شده و افزایش یافته است.
انتظار مهدی بیان کرد: علایم بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی شباهت داشته ولی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا به‌صورت حاد شروع می شود ولی سرماخوردگی تدریجی است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه خودمراقبتی مهمترین عامل جلوگیری از بروز خطر بیشتر در این بیماری است، ادامه داد: مصرف بیشتر مایعات، استراحت و مراجعه زودهنگام به پزشک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتظارمهدی گفت: رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن و دفع بهداشتی دستمال‌های استفاده شده از جمله مهمترین موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 7