۲ میلیارد تومان از نذورات مردمی در صحن‌های حضرت فاطمه و عقیله بنی‌هاشم هزینه شد

۲ میلیارد تومان از نذورات مردمی در صحن‌های حضرت فاطمه و عقیله بنی‌هاشم هزینه شد

آرازآذربایجان-رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶، ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ و ۴۵ میلون تومان قبل از سال ۹۶ برای هزینه کرد نذورات مردم در صحن‌های حضرت فاطمه و عقیله بنی‌هاشم هزینه شده است.
سید حسن حسینی با اشاره به هزینه کرد آذربایجان غربی در صحن عقیله بنی هاشم و حضرت فاطمه زهرا (ص) اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶، ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ و ۴۵ میلون تومان قبل از سال ۹۶ برای هزینه کرد نذورات مردم در این دو صحن هزینه شده است.
وی با اشاره به افزایش مشارکت مردمی و افزایش نذورات خاطر نشان کرد: با ورود اصحاب رسانه و اطلاع رسانی توسط این قشر در مورد موضوع عتبات؛ نذورات مردمی بیشتر از پیش افزایش داشته و به جرئت می‌توان گفت رسانه و اطلاع رسانی بیشترین نقش را در این میان دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: در جذب نذورات بحث فقیر و غنی وجود ندارد، حتی اقشار متوسط و متوسط به پایین بیشتر به این امر اهتمام دارند. هدف از برگزاری جشنواره نشان محبت گل‌ریزان نبود ولی در نهایت توجه وصف ناپذیر عموم سبب شد تا به گل‌ریزانی تبدیل شود که رتبه استان را به مقام نخست برساند.
وی یادآور شد: در این جشنواره بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد ایجاد شد که قرار شد در طی ۲ مرحله پرداختی‌ها صورت گیرد و تا پایان سال ۹۷ رقم ۲ میلیارد تومان وصول خواهد شد. همچنین در این جشنواره ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی دریافت شد و مابقی رقم به صورت تعهد در سال ۹۸ وصول می‌شود.
حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد شبهه آفرینی در حیطه هزینه کرد نذورات مردمی تاکید کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند وقتی در منطقه خودمان فقرایی وجود دارد برای چه در دیگر کشورها هزینه کنیم در حالی که این نذورات همه مردمی هستند و مردم تشخیص می‌دهند نذورات خود را در چه موضوعاتی هزینه کنند و موضوع مهم‌تر عمل کردن به فرمایشات قرآن کریم است.
وی با بیان این که به دنبال نشان دادن ارادت خود به ائمه اطهار (ع) هستیم تصریح کرد: از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و تمامی این مبالغ در داخل کشور به کالا تبدیل شده و جنس و کالا از کشور خارج می‌شود که همین موضوع در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و به اقتصاد کشورمان کمک می‌کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = هشت