- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آبخیزداری مهاباد اختصاص یافت

Posted By admin On مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ @ ۸:۵۴ ق.ظ In اخبار ویژه,مهاباد | No Comments

آرازآذربایجان،نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به این شهرستان ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری اختصاص داده شد.
جلال محمودزاده اظهار کرد: در این سفر از اجرای طرح‌های آبخیزداری و احداث سیل بند در مناطق «موکریان و اصحابه سفید» بازدید و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافت.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر همچنین از اجرای پارک آبخیزداری «استاد هه ژار» در حاشیه سد مهاباد نیز بازدید به عمل آمد که برای تسریع در اجرای آن از جمله برق رسانی و ساخت ساختمان نگهبانی و ایجاد آلاچیق نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

محمودزاده یادآور شد: در این سفر همچنین نسبت به تخصیص اعتبار برای احداث طرح‌های آبخیزداری و سیل بند در برخی روستاهای این شهرستان از جمله منطقه «منگور شرقی، محال، کانی بازار» نیز تاکید شد.
عباسعلی نوبخت، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفری یکروزه به مهاباد همچنین از نهالستان با ظرفیت سالانه تولید یک میلیون نهال نیز بازدید کرد.
در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b2%db%b6%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%a2%d8%a8%d8%ae%db%8c%d8%b2%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.