۲۵۰۰ تن کلزا در آذربایجان غربی خریداری شد

۲۵۰۰ تن کلزا در آذربایجان غربی خریداری شد

آراز آذربایجان- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان از ۲۰ خرداد ماه تاکنون خریداری شده است.
اکبر کرامتی افزود: هفت مرکز خرید برای کلزاکاران تدارک دیده شده و مراکز خرید دانه های روغنی آذربایجان غربی آماده خرید کلزا هستند.
وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به چهار هزار تن دانه روغنی کلزا از، سطح یکهزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع قابل برداشت باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۰ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از ۲۰ خرداد ماه در مرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده است.
وی اضافه کرد: مراکز خرید در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.
کرامتی بیان کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند،گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده است.
به گفته کرامتی دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و ۴۰ دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 3