۲۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های آذربایجان غربی هزینه شد

۲۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های آذربایجان غربی هزینه شد

آراز آذربایجان، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستان های استان هزینه شده و این تجهیزات در حال ارسال به مناطق آموزشی است.
جواد جنگی با بیان اینکه سال گذشته نیز تجهیزاتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستانها هزینه شده بود، افزود: تجهیزات خریداری شده جدید شامل ابزار مورد نیاز رشته های زمینه صنعت، خدمات و هنر بوده که در چند مرحله به مناطق ارسال می شود.
وی بیان کرد: تجهیزات رشته برق و الکترونیک و الکتروتکنیک، ساختمان، تاسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، گرافیک و فتو گرافیک، معماری داخلی، صنایع غذایی، صنایع فلزی در مرحله اول به مدارس ارسال شده است.
وی با بیان اینکه برای ۲۱ رشته دبیرستانی تجهیزات تهیه شده، اضافه کرد: در مرحله دوم خرید این تجهیزات که در حال انجام است، تجهیزات مورد نیاز رشته های متالورژی، صنایع فلزی، شیمیایی و هم چنین تعدادی کامپیوتر خریداری خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه خرید این میزان تجهیزات در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده، ادامه داد: توسعه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، تشویق هنرجویان به این رشته ها و توسعه رشته های مهارتی هدف عمده از تجهیز این هنرستان هاست.
آذربایجان غربی دارای ۱۵۶ هنرستان کار دانش است که ۹۰ مورد مستقل و بقیه ضمیمه هستند، ۹۵ هنرستان دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای نیز در استان فعال است که ۴۵ هنرستان مستقل و بقیه ضمیمه هستند.
بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان ها تحصیل می‌کنند که مسوولان در تلاش به افزایش آن به ۵۰ درصد هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 28