- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۲۳۰۰ واحد زلزله زده قطور خوی آواربرداری شد

Posted By admin On اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۱۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان– مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از آواربرداری دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی زلزله زده در روستاهای قطور شهرستان خوی تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.
امیرعباس جعفری با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی روند مناسبی دارد اظهارکرد: آوار برداری سه هزار واحد خسارت دیده در ۲۸ روستای منطقه از ابتدای روند بازسازی مناطق زلزله زده آغاز شده و تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه امسال دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آواربرداری شده است.
وی با بیان اینکه همزمان با کار آواربرداری روند ساخت و ساز در این مناطق آغاز شده است افزود: در این راستا دو هزار و ۹۱۲ پروانه ساخت و ساز در روستاهای زلزله زده تاکنون صادر شده است.
جعفری از پی کنی یک هزار و ۳۴۰ واحد مسکونی، ۱۷۵ مورد اجرای فنداسیون و نیز ۱۱۰ واحد نصب اسکلت در این مناطق خبر داد و گفت: وضعیت پروانه‌ها صادر شده، نصب اسکلت، فونداسیون، و آوار برداری در مناطق زلزله زده از وضعیت مناسبی برخوردار است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه به واحدهای خسارت دیده نیز طبق برنامه‌های ریزی های انجام گرفته در حال اجراست افزود: با خریداری و دپوی بخش زیادی از مصالح مورد نیاز ساخت واحدهای آسیب دیده منطقه ازجمله میلگرد و فولاد، روند بازسازی نیز سرعت گرفته است.
جعفری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی توان خود را به کار گرفته‌اند تا در زمان مناسب سرپناه مطمئن برای مردم قطور فراهم سازند خاطرنشان کرد: اولین واحد بازسازی شده در این مناطق در عید فطر امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده جهت مقاوم‌سازی، بیان کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.
جعفری همچنین از پرداخت کمک معیشتی به مبلغ ۳ میلیون تومان از محل اعتبارات اسکان موقت به خانواده‌های زلزله زده از امروز خبر داد و عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ۲۴ میلیارد تومان به حساب خانوارهای زلزله زده از سوی بیمه واریز می‌شود.
چهارم اسفندماه سال ۹۸ بر اساس دو زمین لرزه بالای ۵ ریشتر منطقه قطور خوی متحمل خسارات زیادی در بخش‌های مسکن و احشام شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b2%db%b3%db%b0%db%b0-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%b2%d9%84%d8%b2%d9%84%d9%87-%d8%b2%d8%af%d9%87-%d9%82%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%db%8c-%d8%a2%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.