۱.۲ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد

۱.۲ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد

آراز آذربایجان- ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۹۰۹ تن کالا طی سال گذشته از گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد.
توحید آذربد با بیان اینکه ارزش این صادرات دو میلیارد و ۹۹۷ میلیون دلار برآور می‌شود، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۲ درصد و از نظر وزنی یک درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه صادرات سایر گمرکات از مرزهای این استان نیز از لحاظ دلاری ۸۵ درصد رشد دارد، افزود: ۴ میلیون و۷۴۰ هزار و ۱۵۳ تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون دلار از طریق گمرکات مرزی استان از کشور خارج شده است.
آذربد با بیان اینکه گمرک تمرچین پیرانشهر بیشترین سهم صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۶۶ هزار و ۷۶۹ تن کالای وارداتی به ارزش بیش از ۷۱۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به کشور وارد و ترخیص شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با پارسال از نظر ارزش دلاری ۱۵ درصد و از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین در همین مدت، میزان ترانزیت خارجی بیش از یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۸۲ تن به ارزش چهار میلیارد و ۴۴۹ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۱۶ درصد کاهش داشت.
وی در با اشاره به اینکه ۳۹۵ هزار ۳۷۶ نفر از گمرکات استان تردد داشته اند خاطر نشان کرد: میانگین تردد روزانه از مرزهای استان ۱ هزار و ۴۶۴ نفر است که این آمار در سال گذشته روزانه ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر بوده است. و ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی همچنین عنوان کرد: درآمد وصولی گمرکات استان در طول سال گذشته بیش از ۵ تیلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد کاهش داشته او مقدار ۶۳ فقره ضمانت نامه بانکی با ارزش ۳۳ هزار میلیون ریال اخذ شده است.
کد خبر

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


6 × = هجده