۱۸۵ واحد مشکل‌دار در آذربایجان‌غربی تعیین تکلیف شد

۱۸۵ واحد مشکل‌دار در آذربایجان‌غربی تعیین تکلیف شد

آراز آذربایجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸۵ واحد مشکل‌دار در این استان با تصمیم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تعیین تکلیف شد.
غلامرضا بابایی افزود: امسال برای این تعداد واحد مشکل‌دار، چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی شده و برای معوقات بانکی ۹۶ واحد مشکل‌دار نیز ۴۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۴۵۰ فقره پرونده مرتبط با واحدها و طرحهای سرمایه‌گذاری مشکل‌دار در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی بررسی و ۴۸۹ مصوبه در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در این واحدهای تولیدی به تصویب اعضای کارگروه استانی رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال با تلاش اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۲۳۴ مصوبه کارگروه اجرایی شده و ۲۵۵ مصوبه نیز در دست اجرا می باشد.
‌یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد، ۹۴۷ واحد به میزان حدود ۶۰ درصد فعال است و بقیه نیمه‌فعال، راکد یا در دست ساخت است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده ‌است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 3