۱۷۴ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

۱۷۴ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

آرازآذربایجان- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۷۴ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.
قاسم جلیلی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه فاوای آذربایجان غربی اظهار داشت: همزمان با مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۴ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: با وجود اینکه تمام پروژه‌های حوزه ارتباطات در سفر شهریور ماه وزیر ارتباطات به استان افتتاح شده بود اما همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پروژه‌های این بخش در راستای مصوبات سفر وزیر ارتباطات و همچنین ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان اجرایی شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی با اشاره به تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا گفت: ارائه اینترنت پرسرعت در ۱۷۴ روستای استان، توسعه ۴۵۵ کیلومتر فیبر نوری، نصب و راه اندازی دستگاه خودپرداز بانکی در ۶ روستای استان، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها با اعتباری بالغ بر ۳۱۶ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های روستایی در دهه فجر امسال است.
جلیلی نژاد افزود: به‌تازگی بزرگ‌ترین برگردان شبکه تلفن روستایی ( GSM-WLL) کشور به شبکه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی انجام شد.
وی گفت: به منظور ارتقاء کیفیت شبکه، بهبود دسترسی مشترکین روستایی و تقویت پوشش جاده‌ای استان این طرح اجرایی شده است که به صورت رسمی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در رشته‌های فناوری در سطح استان در حال تحصیل هستند و رتبه آذربایجان غربی در کسب‌وکار اینترنتی نیز ۱۱ است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی گفت: سه هزار و ۸۳ روستای استان دارای ارتباط تلفنی هستند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تا شهریورماه سال آینده دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


× دو = 6