- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۶ قرارگاه شهرستانی نمازجمعه در آذربایجان‌غربی فعال شده است

Posted By admin On مرداد ۵, ۱۴۰۱ @ ۸:۳۳ ق.ظ In اخبار ویژه,سیاسی | No Comments

آراز آذربایجان ؛ مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه والای نمازهای جمعه در راستای انجام جهاد تبیین و رفع شبهات از جامعه گفت: ۱۶ قرارگاه شهرستانی نمازجمعه در استان فعال شده است
حجت‌الاسلام امیر عبدل افزود: از این تعداد، هشت قرارگاه برای ائمه جمعه شمال آذربایجان غربی و هشت قرارگاه نیز برای ائمه جمعه جنوب استان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در این قرارگاه‌ها، ائمه جمعه کنارهم جمع شده و ‌به مشورت می پردازند و به نوعی تجربیات خود را به اشتراک می گذارند که همین به اشتراک گذاشتن تجربیات باعث می شود تا طرح های مختلف فرهنگی ارائه شود.
وی ادامه داد: قرار است کمیته تدوین متشکل از نخبگان شهر اعم از معلمان، اساتید، طلاب، بازاریان و افرادی که حرفی برای گفتن دارند، در شهرستان ها تشکیل شود که در قالب این کمیته ها، مسائل و مشکلات مناطق مطرح و برای رفع آنها، از نظرات افراد استفاده می شود.
مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، تشکیل هیات اندیشه‌ورز را از دیگر اقدامات دفتر سیاستگذاری آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: با برگزاری مستمر و هفتگی جلسات این هیات، هر هفته روز چهارشنبه ‌مسائل موجود به ائمه جمعه انتقال داده می شود تا مطالبان مردمی را مطرح کنند.
حجت الاسلام عبدل به اهمیت نمازجمعه پرداخت و گفت: ائمه جمعه در آخر هفته، اقدام به تبیین و بررسی مباحث طول هفته و همچنین بمباران اطلاعاتی انجام شده، می پردازند و ‌با تحلیل و بررسی به آنها پاسخ می دهند.
وی افزود: همچنین وقتی جامعه مورد هجمه از جوانب مختلف قرار می گیرد، این نمازجمعه است که زنگارهای شکل گرفته در طول هفته را از قلب ها پاک می کند و این حرکت و اقدامی ارزشمند است.
وی با اشاره به فعالیت های دفتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ما نیز هم‌پای دیگر استانها حرکت می کنیم و خطیبان نمازجمعه هرهفته با تبیین عمارگونه مسایل سیاسی، به مبارزه با شبهات می پردازند.
نخستین نمازجمعه در کشور در روز پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد و امسال چهل و سومین سالگرد برپایی نخستین نمازجمعه در کشور است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b6-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.