- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۶۴صندوق خرد زنان روستایی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

Posted By admin On مهر ۲۷, ۱۴۰۰ @ ۱۱:۲۴ ق.ظ In اخبار ویژه | No Comments

ارومیه – مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۶۴ صندوق خرد زنان روستایی برای حمایت از اشتغال و بازارمحصولات روستایی در سطح استان تشکیل شده است.
بیتا احمدیان در گفتگو با بیان اینکه این صندوق‌ها با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی، حمایت از اشتغال و بازار محصولات روستایی در استان تشکیل شده است که ۴ هزار و ۶۵۰ نفر در این صندوق‌ها عضو هستند، افزود: اعضای هر صندوق با توجه به شرایط و موقعیت منطقه‌ای دوره‌های آموزشی کارآفرینی و دوره‌های مهارتی، چون حسابداری و تسهیلگری و دوره‌های تخصصی بخش کشاورزی را گذرانده‌اند.
وی ادامه داد: دو صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی نیز در شهرستان ارومیه و سلماس ایجاد شده است که صندوق شهرستان ارومیه از صندوق‌های موفق زنان روستایی است که متشکل از ۴۵ صندوق خرد با ۱۵۰۰ نفر عضو بوده که دارای سرمایه‌ای در حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و صندوق شهرستان سلماس نیز با ۱۶ صندوق خرد و ۵۱۴ نفر عضو با سرمایه ۲۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مشغول فعالیت است.
مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اعضای صندوق در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اشتغال دارند و بعضی از اعضا به‌صورت انفرادی و بعضی به صورت گروهی کار می‌کنند، ادامه داد: زنان روستایی در این صندوق‌ها با کمک پس اندازهای خرد خود وبا استفاده از تسهیلات کم بهره در ایجاد اشتغال و کاهش فقر برای خانوار روستایی نقش بسزایی دارند.
احمدیان از اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی در ۵ شهرستان به تعداد ۱۴ سایت با هدف توانمندسازی زنان روستایی و عشایری و نیز ۶ سایت در چهار شهرستان در خصوص فرهنگ تولید محصول گواهی شده توسط زنان استان خبر داد.
وی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی واحد امور زنان روستایی و عشایری در سال ۱۴۰۰ گفت: اجرای پروژه ملی ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده، پروژه ملی توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی، اجرای پروژه ملی بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی، پروژه توسعه نوغانداری و همچنین اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری در تولید فرآورده‌های زنبور عسل ونیز برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی و مهارتی در سال جاری از اهم برنامه‌های عملیاتی سازمان در حوزه زنان روستایی و عشایری است.
مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: حمایت و توانمندسازی زنان باعث رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی روستاها و در نتیجه پایداری و دوام سکونت در روستاها می‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b6%db%b4%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d8%ae%d8%b1%d8%af-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.