۱۵ هزارتن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می شود

۱۵ هزارتن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می شود

آرازآذربایجان – مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید و روانه بازار شود.
معصوم فصیح با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن تولید آبزیان داشتیم افزود: امسال با توجه به افزایش بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود تولید آبزیان به ۱۵ هزار تن برسد.
وی با اشاره به فعالیت ۴۰۸ منبع آبی مختلف در زمینه پرورش و تولید آبزیان در استان اظهار داشت: استان در زمینه تولید ماهیان گرمابی در بین استان‌های غیر ساحلی رتبه اول کشوری را داراست، هم اکنون ۱۱ تعاونی صید و صیادی و پنج مزرعه تکثیر با زمینه اشتغال ۲۳۰۰ نفر در استان فعالیت می‌کنند.
فصیح با اشاره به اقدامات استان در سال جاری با هدف توسعه صنعت آبزی پروری عنوان کرد: امسال پیگیر پرورش آرتمیا و زالو در استان هستیم و در این زمینه استخرهای پرروش آرتمیا در دست فسندوز میاندوآب و مناطق مستعد پرورش آرتمیا احداث کرده‌ایم.
وی همچنین از ایجاد مراکز پرورش قزل آلا در حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم با ایجاد مراکز پرورش ماهی قزل آلا در حاشیه رودخانه‌های زرینه رود و ارس به روش برداشت چاهک سلمن اقدام کنیم.
فصیح در زمینه سرانه مصرف ماهی در استان نیز اعلام کرد: هم اکنون سرانه مصرف ماهی در استان به هفت کیلوگرم رسیده که این میزان در کشور ۱۱ کیلوگرم است.
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان را مزاج و فرهنگ مردم منطقه و گرایش به استفاده از گوشت دام و طیور عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی و دام خیز بودن منطقه مردم چندان تمایلی به استفاده از ماهی ندارند که در این راستا برای افزایش سرانه مصرف اقدامات فرهنگی و ترویجی در دست اجرا داریم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


− پنج = 2