۱۴ محموله دارویی و بهداشتی از مرز ساری سو وارد کشور شد

۱۴ محموله دارویی و بهداشتی از مرز ساری سو وارد کشور شد

آراز آذربایجان-– مدیر گمرک بازرگان از ورود ۱۴ محموله دارویی، بهداشتی و آزمایشگاهی از مرز ساری سو همزمان با شیوع ویروس کرونا به کشور خبر داد.
صادق نامدار با اعلام اینکه با شیوع ویروس کرونا و کمبود برخی اقلام دارویی و بهداشتی در کشور اقدام به خرید این اقلام از برخی کشورهای خارجی انجام شد افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴ محموله دارویی و بهداشتی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان خریداری و از طریق مرز ساری سو وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه این محموله‌های دارویی و بهداشتی به وزن ۹۵ تن و ارزش ۱۱ میلیون یورو وارد کشور شده است افزود: امروز چهاردهیمن محموله دارویی از کشور فرانسه به وزن ۹ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم وارد کشور شده و به محض ورود، راهی مرکز شد.
نامدار با بیان اینکه این محموله شامل لوازم آزمایشگاهی، آنتی سرم خونی، لوازم پزشکی ارتوپدی و شکسته‌بندی است گفت: این محموله پس از آنکه امکان واردات آن از طریق مرز بازرگان میسر نشد، طبق توافق قبلی مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور شد تا در اختیار مدیران بخش درمان قرار گیرد.
مدیر گمرک بازرگان با اشاره به اینکه این محموله پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد اضافه کرد: نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز ۳۵ روز پیش به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


− 4 = پنج