۱۴۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای آذربایجان غربی اجرا می شود

۱۴۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای آذربایجان غربی اجرا می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از انجام ۱۴۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای ارتباطی شریانی استان در سالجاری خبر داد.
ارسلان شکری با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۴ کیلومتر روکش در محورهای ارتباطی استان در دست اجراست عنوان کرد: قرارداد ۲۶۰ کیلومتر راه ارتباطی نیز منعقد شده و با تعیین پیمانکار وارد فاز اجرایی می‌شود.
وی افزود: قرارداد روکش آسفالت در محورهای شریانی و غیر شریانی با اعتباری معادل ۱۷۴ میلیارد تومان اجرا می‌شود و برنامه ریزی برای روکش آسفالت ۲۴۵ کیلومتر محور شریانی و ۱۴۹ کیلومتر محور غیر شریانی دیگر مجموعاً با مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان انجام می‌گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در اجرای عملیات روکش آسفالت سهم شهرستان ارومیه ۲۲ کیلومتر از راه‌های شریانی و ۹۳ کیلومتر از راه‌های غیر شریانی، سهم شهرستان خوی ۳۰ کیلومتر در راه‌های شریانی و بالغ بر ۱۵ کیلومتر در راه‌های غیر شریانی، سهم شهرستان تکاب بالغ بر ۳۰ کیلومتر در راه‌های شریانی و ۳۴ کیلومتر در راه‌های غیر شریانی است که هم اکنون اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اولویت استان در زمینه توسعه راه‌ها طی سال جاری ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر طرح توسعه انواع راه‌ها به صورت مشارکتی یا مجزا با اداره کل راه و شهرسازی استان در جریان است و ۳۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در سال گذشته در استان انجام گرفت.
شکری از کاهش ۹۹ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی طی دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهارکرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران مانند نصب گیت های ضدعفونی ورودی و خروجی در پایانه‌های مرزی استان انجام و موارد بهداشتی رعایت می‌شود و تا اطلاع ثانوی تردد در پایانه‌های مرزی استان به صورت کاملاً محدود انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین تردد مسافر در دو ماه اول سال جاری مربوط به ورود ۴۸۶۰ مسافر ایرانی از پایانه مرزی بازرگان بوده است گفت: در صورت تصمیم مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و ترکیه برای بازگشایی کامل و تردد در پایانه‌های مرزی, اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی آمادگی لازم دارد تا با همکاری نهادهای بهداشتی و درمانی استان نسبت به تردد مسافرین و کامیون‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


× 2 = دو