با نواخته شدن زنگ جوانه‌ها در آذربایجان غربی؛

۱۴۳ هزار دانش‌آموز پایه هفتم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

۱۴۳ هزار دانش‌آموز پایه هفتم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

آرازآذربایجان – امروز اول مهر ۱۴۳ هزار دانش‌آموز پایه هفتم استان سال تحصیلی جدید را با نواخته شدن زنگ جوانه‌ها آغاز کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی صبح شنبه در آیین نواخته شدن زنگ جوانه ها اظهارداشت:افزون بر ۱۰۳ هزار دانش‌آموز نیز در دوره متوسطه دوم در استان ثبت‌نام شدند که از امروز در مدارس حضور می‌یابند و یک هزار و ۶۷۰ مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی دانش‌آموزان دوره متوسطه را پذیرا هستند.
وی ادامه داد: یک هزار و ۱۵ مدرسه از این تعداد در مقطع متوسطه اول و ۶۵۷ مدرسه در مقطع متوسطه دوم دانش‌آموزان را در سال تحصلی جدید پذیراست.
محمدی اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تحقق شش ساحت تربیتی مطرح در سند تحول بنیادین است تا به این طریق دانش‌آموزان به حیات طیبه دست یابند.
وی با بیان اینکه بهترین الگو برای حجاب حضرت فاطمه (س ) هستند، ادامه داد: بهترین الگو برای ایثار و شهادت امام حسین (ع) بوده و ایشان حرکتی کاملا تربیتی در دشت کربلا را انجام دادند و در هر لحظه از این اقدام شجاعانه یک نطق تربیتی داشتند.
محمدی با اشاره به اینکه الگوی کامل برای زندگی حضرت محمد (ص) و پیامبران هستند، اضافه کرد: دانش‌آموزان اگر می‌خواهند عطوفت را تمرین کنند باید امام حسن (ع) و اگر می‌خواهند شجاعت را تمرین کنند باید حضرت عباس (س) و برای تمرین عدالت، حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه الگوی تربیتی مناسب، فرزندان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد؛ افزود: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت ایرانی و اسلامی فرزندان این سرزمین و در نهایت حیات طیبه است.
وی با اشاره به اینکه ۹ ماه تلاش برای تحقق اهداف پروژه مهر در سراسر استان صورت گرفته‌است؛ ادامه داد: ۳۶ هزار نفر از فرهنگیان استان با عشق به وطن و اسلام برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در این مدت با تمام توان خود تلاش می‌کنند.
همزمان با آغاز تحصیلی ۶۰۰ هزار دانش‌آموز استان آذربایجان‌غربی نیز از فردا اول مهرماه راهی مدارس شدند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


1 × چهار =