۱۳ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار گرفتند

۱۳ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار گرفتند

آراز آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر با افزایش روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد.
جواد آقازاده ، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب و نقده به شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان غربی اضافه شدند، افزود: با احتساب شهرهای قرمز جدید، ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز و تنها ۵ شهرستان چالدران، اشنویه، پیرانشهر، باروق، چهاربرج در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی نیز مانند سایر استان‌های کشور البته با کمی تأخیر وارد موج پنجم ویروس کرونا از نوع دلتا شده است، افزود: طبق آمار ارسالی به تهران نسبت به هفته قبل با تعداد بیماران بستری در بخش و ICU و نیز بیماران متصل به ونتیلاتور و متأسفانه در نهایت با تعداد فوتی‌های دو رقمی مواجه هستیم.
آقازاده با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های ارومیه با این سیر صعودی مبتلایان در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: از امروز هفته پر خطری برای مردم استان و کادر درمان خواهد بود.
وی گفت: تعداد نفرات واکسینه شده در هر روز از ۹ هزار نفر در هفته قبل به ۲۳ هزار نفر در هفته جاری رسیده است و برای تمام گروه‌های شغلی پر خطر و افراد بالای ۵۰ سال واکسیناسیون بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مدیریت موج پنجم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و تشویق به تزریق واکسن برای گروهای اعلام شده باید مورد توجه قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


3 × = بیست چهار