۱۳۰ کارگاه آموزشی زنان روستایی در آذربایجان غربی برگزار می شود

۱۳۰ کارگاه آموزشی زنان روستایی در آذربایجان غربی برگزار می شود

آرازآذربایجان- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برگزاری ۱۳۰ کارگاه آموزشی برای تعداد سه هزار و ۲۵۰ نفر از زنان روستایی استان خبر داد.
بیتا احمدیان با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه استفاده بهینه از منابع و تولید سبزی و صیفی و رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: درسال جاری تاکنون تعداد ۵۵۰ باغچه خانگی توسط زنان روستایی در استان ایجاد شده است.
وی توانمند سازی زنان روستایی و عشایری استان، ایجاد باغچه‌های خانگی و طرح بهبود تغذیه را از اهداف این دوره‌های آموزشی عنوان و اضافه کرد: اصلاح الگوی غذای خانواده‌ها، حمایت از تولید محصولات گواهی شده با تکیه بر مدیریت مصرف آب و خاک از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
احمدیان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۴۶ دوره آموزشی برای زنان روستایی و عشایری استان برگزار شده است، گفت: امسال نیز ۱۳۰ دوره آموزشی برای سه هزار و ۲۵۰ نفر از زنان روستایی و عشایری استان برای ایجاد یک هزار و ۲۵۵ باغچه خانگی برگزار می‌گردد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید فرآورده‌های زنبور عسل در سال جاری خبر داد و افزود: این دوره برای ۱۸ نفر از زنان فعال در حوزه زنبور داری شهرستان خوی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح توسط مشاور فنی استان در قالب کارگاه‌های عمل آوری فراورده‌های زنبور عسل شامل ژل رویال، موم، تولید زهر و … برای گروه هدف برگزار می‌شود.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: شرایط کنونی برگزاری دوره‌ها را محدود کرده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر دوره‌های حضوری بیشتر دوره‌های آموزشی به صورت مجازی، با ارائه فیلم آموزشی، توزیع بروشور و نشریه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
احمدیان با بیان اینکه افزایش بیماری‌های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی به دلیل مصرف زیاد قند و نمک و چربی، مصرف کم میوه و سبزی و دریافت ناکافی فیبر غذایی از عواقب آن است، افزود: دستیابی به هدف بهبود تغذیه و امنیت غذایی و ترویج کشاورزی پایدار با اجرای برنامه بهبود تغذیه و اصلاح الگوی غذای خانوارهای روستایی و عشایری محقق می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


1 + = دو