۱۲ محموله دارویی و بهداشتی از مرز ساری سو وارد کشور شد

۱۲ محموله دارویی و بهداشتی از مرز ساری سو وارد کشور شد

آراز آذربایجان – مدیرکل گمرک بازرگان از ورود ۱۲ محموله دارویی، بهداشتی و آزمایشگاهی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از طریق بازارچه مرزی ساری سو به کشور خبر داد.
صادق نامدار با بیان اینکه این محموله‌های خریداری شده از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه با توافق کشور ترکیه از طریق بازارچه ساری سو وارد کشور و راهی تهران شده است افزود: بازارچه مرزی ساری سو از چهار سال گذشته تعطیل شده بود که با توجه به شرایط اضطرار و شیوع ویروس کرونا با هماهنگی کشور ترکیه این بازارچه فعال شد.
وی با بیان اینکه نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز یک ماه قبل به میزان ۲۶ تن از طریق بازارچه مرزی ساری سو وارد کشور شد عنوان کرد: این محموله‌ها با استفاده از ۱۲ دستگاه کامیون بارگیری و پس از انجام تشریفات لازم راهی تهران شده در مناطق مختلف کشور توزیع شده‌اند.
نامدار با اشاره به ورود ششمین محموله دارویی از کشور اسپانیا به کشور گفت: ششمین محموله دارویی شامل آمپول «نورآدرنالین» و سرم ترزیقی «لینزولیدبه» به میزان هفت هزار و ۴۳۰ کیلوگرم طی هفته گذشته از طریق بازارچه مرزی ساری‌سو به کشور شد.
مدیرکل گمرک بازرگان با بیان اینکه ارزش این اقلام دارویی ارسال شده ۴۹۵ هزار و ۸۴۰ یورو برآورد شده است افزود: این محموله پس از آنکه امکان واردات آن از طریق مرز بازرگان میسر نشد، با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور شد تا در اختیار مدیران بخش درمان قرار گیرد.
نامدار با بیان اینکه در کنار ورود اقلام دارویی و بهداشتی ۱۳ تن لوازم آزمایشگاهی نیز طی هفته گذشته از فرانسه وارد کشور شده است گفت: این محموله به خرید بیش از ۱۳ تن لوازم آزمایشگاهی از کشور فرانسه در ۹۳ پالت به وسیله سه دستگاه کامیون وبا همکاری فرمانداری و مرزبانی ماکو از طریق بازارچه ساری سو وارد کشورمان شد.
وی ارزش این محموله را نیز یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۵۳ را اعلام کرد و افزود: بعد از انجام تشریفات گمرکی این محموله بهداشتی و درمانی برای استفاده در مراکز آزمایشگاهی و بهداشتی و درمانی برای ترخیص به گمرک پیام تهران ارسال شد.
بازارچه «ساری‌سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = بیست یک