۱۲هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

۱۲هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

آرازآذربایجان- سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۲ هزار خانوار روستایی استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.
علیرضا رضوی سه شنبه شب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: این تعداد خانوار روستایی با بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در ایام دهه فجر از آب شرب سالم بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۸ درصد از روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱۲ روستای با ۱۶ هزار خانوار استان به آب شرب دسترسی داشتند اما بعد از انقلاب اسلامی ۳۰۵ هزار خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اعلام اینکه امسال در ۴۲۸ روستای استان طرح های آبرسانی اجرا شده است عنوان کرد: برای اجرای این طرح ها ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۶۳ هزار خانوار نیز از نعمت آب شرب سالم بهره مند شده اند.
رضوی با اشاره به بحران کمبود آب شرب در کشور و حتی دنیا اضافه کرد: برای مواقع بحرانی در استان سه سامانه بسته بندی آب شرب همزمان با دهه فجر با قابلیت هزار بسته یک و نیم لیتری آب به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سامانه فاضلاب دراستان نداشتیم اضافه کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، سه روستای آذربایجان غربی نیز از سامانه فاضلاب برخوردار شده اند که این میزان تا پایان سال نیز افزایش می یابد.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶۲ روستای غیربرخوردار از آب شرب سالم داریم که از این تعداد نیز تنها ۱۰۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند افزود: آذربایجان غربی ۵.۵ درصد جمعیت روستایی کشور و ۴.۷ درصد از روستاها را داراست که ۸۲.۱ درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش آب شرب است که این میزان در کشور ۷۶.۶۵ درصد است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 7