۱۱۷۹ دانش آموز ابتدایی در آذربایجان غربی امسال از تحصیل بازماندند

۱۱۷۹ دانش آموز ابتدایی در آذربایجان غربی امسال از تحصیل بازماندند

آراز آذربایجان- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال یک هزار و ۱۷۹ دانش آموز مقطع ابتدای در استان ترک تحصیل کرده و از آموزش بازمانده اند.
مهین منافی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به ناحیه ۲ ارومیه با ۲۱۰ دانش آموز ابتدایی است، افزود: همچنین ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز نیز در مقطع اول متوسطه در استان ترک تحصیل کرده اند.
وی با بیان اینکه در مقطع دوم متوسطه نیز ۱۰ هزار و ۷۱۹ دانش آموز در سال تحصیلی جاری از ادامه تحصیل بازمانده اند، اظهار کرد: در دوره اول متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در شهرستان خوی با ۱۰۱۰ نفر و در دوره دوم متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در ناحیه یک ارومیه با ۱۶۳۷ نفر است.
مدیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی مهمترین علل ترک تحصیل دانش آموزان استان را شیوع بیماری کرونا، مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه عنوان کرد.
وی در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری ۴۶۵ نفر در دوره ابتدایی، ۵۲۴ نفر در دوره اول متوسطه و سه هزار و ۳۸۲ نفر در دوره دوم متوسطه جذب شده است.
منافی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در ۵۰۸۹ مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، افزود: ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در ۳۱۳۴ مدرسه روستایی و ۴۴۵ هزار نفر نیز در ۱۹۵۵ مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: ۳۶۳ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹۶ هزار نفر (۸۳ درصد) از طریق شبکه شاد، ۲۱ هزار و ۸۵۷ نفر به صورت حضوری در مناطق عشایری و روستایی و ۵۸ هزار نفر از طریق بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.
منافی اضافه کرد: همچنین ۲۶۱ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۱۹ هزار نفر (۸۴.۸۲ درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طرق شبکه‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند، گفت: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی که توسط گروه‌های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.
وی از توزیع ۲۷۸ هزار و ۹۵۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان استان خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۷ هزار نفر از دانش آموزان استان از طریق شبکه‌های تلویزیونی و تماس تلفنی آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


دو − 1 =