- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۱۴هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی در تصرف غیرقانونی است

Posted By admin On خرداد ۵, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۴۹ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۱۴هکتار از اراضی ملی استان در تصرف غیرقانونی است.
محمود بدلی با گلایه از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌های استان به صورت غیرقانونی افزود: ۱۱ هزار و ۴۸۰و احد مسکونی روستایی به صورت غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها احداث شده و ۱۱۴ هکتار از اراضی ملی نیز در تصرف غیرقانونی است.
وی ادامه داد: طبق آئین نامه مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مصوب سال ۱۳۷۹ شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها و نهادهای متولی امر باید قبل از اجرای طرح‌های مربوطه و صدور پروانه لازم باید حد بستر و حریم رودخانه‌ها را از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام کنند.
بدلی در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می‌شود که تاکنون بیش از ۷۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده عملیات اجرایی مقاوم سازی ۹ هزار واحد روستایی نیز در دست اجراست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در دو هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی، ۷۸ هزار و ۸۰۰ واحد مقاوم سازی و مورد بهسازی قرار گرفته است.
بدلی میزان با اشاره به افزایش تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: سال گذشته سقف تسهیلات برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی ۲۵ میلیون تومان با نرخ بهره ۵ درصد و اقساط ۱۵ ساله بود که امسال با ابلاغیه جدید این رقم به ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b1%db%b4%d9%87%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%b6%db%8c-%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.