- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق مهاباد به کابل خود نگهدار تبدیل شد

Posted By admin On اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ @ ۹:۴۰ ق.ظ In اخبار ویژه,مهاباد | No Comments

آرازآذربایجان،مدیر توزیع برق مهاباد گفت: امسال ۱۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق این شهرستان در راستای پایداری برق به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.
جلال زایر افزود: از این میزان ۷۵ کیلومتر در شهر مهاباد و ۳۵ کیلومتر هم در مناطق روستایی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال آینده نیز ۱۰۵ کیلومتر از سیم‌های مسی برای مناطق شهری و بیش از ۷۰ کیلومتر در مناطق روستایی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل می‌شود.
مدیر توزیع برق مهاباد اضافه کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.
زایر یادآور شد: اصلاح مسیرهای خطرپذیر و شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف و فشارقوی به ویژه داخل شهر و روستاهای مسیر جاده برهان و جاده سردشت از جمله برنامه‌های سال آینده این اداره است.
وی با اشاره به قطعی برق و خاموشی در برخی معابر مهاباد تاکید کرد: یکی از عوامل قطعی و خاموشی برق در برخی مناطق و معابر سرقت کابل‌های مسی بود که در این زمینه بیش از ۶ گروه سارق توسط نیروی انتظامی مهاباد شناسایی و دستگیر شده است.
زایر با بیان اینکه چهار هزار چراغ‌ فرسوده در بخش مرکزی و خلیفان تاکنون تعویض شده است، گفت: قرار است در ۲ سال آینده همه چراغ های سطح شهر و روستا به چراغ‌های ال. ای. دی تبدیل شود که همین مسئله در کاهش خاموشی‌ها و جلوگیری از سرقت مؤثر خواهد بود.
توزیع برق مهاباد در مجموع ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ مشترک برق دارد که از این تعداد ۷۸ هزار مشترک شهری و مابقی مشترک برق روستای هستند و شبکه برق این شهرستان یک هزار و ۸۷۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت و ۷۵۰ کیلومتر خط فشار ضعیف دارد.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b1%db%b0-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.