۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شدند

۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شدند

آراز آذربایجان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از بستری شدن ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان خبر داد.
جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: بر اساس اعلام قرارگاه دانشگاهی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا هم اکنون با احتساب بیماران جدید ۷۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان غربی بستری هستند که از این تعداد ۱۷۳ تن در بخش آی سی یو تحت نظر هستند.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر در استان بر اساس ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: با احتساب ۱۵ جان باخته جدید مجموع کل فوتی‌های کرونایی استان به ۱۰۲۳ نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که سرعت انتشار ویروس در آن بالاست و لازم است مجدداً محدودیت‌های اجتماعی وضع شود.
آقازاده افزود: بر اساس بررسی‌های انجام اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا پیش بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هشدار تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های درگیر کرونا، گفت: رفتار ویروس رابطه مستقیمی با رفتار افراد دارد و رفتار ویروس نشان می‌دهد که هر زمان پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکردیم، آمار مبتلایان و بستری‌ها افزایش یافته است.
آقازاده درباره مشارکت بیمارستانها، افزود: تمامی بیمارستانها باید در مبارزه با کرونا مشارکت کنند و در صورت نیاز از نظر تجهیزات و بخش‌های مورد نیاز با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همکاری کنند.
وی درباره بازگشت محدودیت‌ها هم گفت: با توجه به شیوع بالای کووید ۱۹ و آمار فزاینده در استان، پیشنهاد می‌کنیم که محدودیت‌هایی به طور مجدد اعمال شوند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 32