- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۰۰۰میلیارد ریال برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه اختصاص یافت

Posted By admin On مرداد ۳, ۱۳۹۷ @ ۹:۴۱ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه طی سالجاری خبر داد.
محمد مهدی شهریاری بعد از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت ایستگاه راه آهن ارومیه اظهارداشت: هیچ مشکل اعتباری در اجرا و بهره برداری از این طرح وجود ندارد و امسال یک هزار میلیارد ریال به آن اختصاص یافته و بصورت تدریجی به پیمانکار پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم ارومیه سالیان سال است که منتظر بهره برداری و استفاده از راه آهن در این شهر هستند، گفت: مراحل تکمیل این طرح سرعت پیدا کرده و امید واریم این پروژه عظیم در هفته دولت با حضور یکی از مسئولان طراز اول کشور به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه بیش از ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد و پیش بینی می شود این طرح تاپایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه، کارهای محوطه سازی و تجهیز تاسیسات ایستگاه راه آهن ارومیه در دست اجراست، ادامه داد: دو دستگاه گالری با استفاده از دانش و تخصص داخلی در حدفاصل ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه احداث شده است.
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده و روند اجرای آن هنوز به پایان نرسیده است.
آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.
حمل‌ونقل ارزان، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن در این منطقه است، ولی مردم این دیار سال‌ها است از این نعمت محروم‌اند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b1%db%b0%db%b0%db%b0%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%87%d9%86-%d8%a7%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.