نماينده مردم اروميه در مجلس:

گمرکات به مبادی ورود قاچاق تبدیل شده است

گمرکات به مبادی ورود قاچاق تبدیل شده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرکات متاسفانه به مبادی ورود قاچاق و بازار ورود کالا تبدیل شده و هیچ نظارتی هم در این خصوص انجام نمی شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله حضرت پور طلاتپه؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص نحوه عملکرد گمرکات کشور گفت: گمرکات متاسفانه به بازار ورود کالا تبدیل شده و هیچ نظارتی هم در این خصوص انجام نمی شود.
وی به قوانین دست و پاگیر فعالیت های گمرکی کشور اشاره کرد و گفت: مسئولین باید رصد کافی و لازم را داشته باشند و بازرسی های خود را بیشتر کنند.
حضرت پور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار خوبی برای جلوگیری از قاچاق کالا تصویب کرده ولی باید توجه داشته باشیم که نظارت ها کم بوده و بایستی با تدابیر خاص نظارت ها را بیشتر کنند.
وی به اهمیت دستگاه ایکس ری اشاره کرد و افزود: این دستگاه باید به تعداد زیاد در تمامی گمرکات کشور موجود باشد تا از این طریق بتوانیم مانع از ورود و یا خروج کالای غیرمجاز شویم.
آماری که در استان آذربایجان غربی داریم نشانگر این است که اقلامی که به صورت قاچاق وارد کشور شده از طریق مبادی گمرک صورت گرفته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس عنوان کرد: آماری که در استان آذربایجان غربی داریم نشانگر این است که اقلامی که به صورت قاچاق وارد کشور شده از طریق مبادی گمرک صورت گرفته است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: متاسفانه رصد و نظارت کافی از سوی دستگاه های مربوطه وجود ندارد. افرادی که در گمرکات کار می کنند سعی در اجرای صحیح قانون دارند ولی کمبود تجهیزات نیز از مشکلات عمده این حوزه است.
حضرت پور اظهار کرد: برخی از واردکنندگان به جای مواد غذایی، مواد بهداشتی وارد می کنند و با دور زدن قانون باعث اخلال در قانون می_شوند.
***
دستگاه ایکس ری X-Ray که به آن تونل تصویربرداری نیز گفته می شود سطحی مقطعی است که اجسام از داخل آن عبور کرده و با استفاده از تکنولوژی اشعه ایکس ری تصویر برداری انجام می شود. این دستگاه در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خرج در اماکنی که کنترل تردد در آن ها ضروری است از قبیل فرودگاه ها ، سالن های اجلاس و کنفرانس ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبارها و کارگاه ها و … استفاده می شود. در واقع دستگاه ایکسری یک فناوری پیشرفته و بدون خطر برای ردیابی است.ایکس ری در مبادی گمرک کاربرد فراوانی دارد. در گمرک به وسیله ایکس ری انواع چمدان، کانتینر و پالت کالاهای وارداتی اسکن می شود و با تطبیق محتویات با مفاد اظهارنامه کالا، مامور گمرک اصالت مدارک گمرکی مفاد محموله را بررسی و برحسب مورد تایید می کند.
زمان زیادی نمی گذرد که از تکنولوژی اشعه ایکس ری در جهان استفاده می شود. علت جذابیت ایکس ری امکان عبور از موانع فیزیکی و نمایش تمامی محتویات است. البته برخی این موضوع را خلاف حقوق بشر می دانند مخصوصا زمانی که قرار است بدن انسان به منظور بازرسی تصویربرداری شود.
به دلیل پر خطر بودن دستگاه های ایکس ری انسانی، جهت حفظ سلامتی و موازین اخلاقی از عرضه این نوع از دستگاه های بازرسی ایکس ری خودداری شده است.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 12